Om du upplever någon form av problem ska du alltid börja med att se över din egen utrustning då det exempelvis kan vara någon kabel som glappar eller att routern börjar bli gammal.
Du hittar information om enklare felsökningar som du kan göra på egen hand under rubriken Felsökning.
Om du fortfarande, efter att själv ha försökt åtgärda felet, har problem med driften är det i första hand till din tjänsteleverantör som du ska vända dig och göra din felanmälan. Se lista över våra tjänsteleverantörer Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. här.
Skulle vi ha något känt fel i nätet uppdaterar vi med information så snart vi kan här på vår webb under Driftinformation. Är det en större driftstörning lägger vi även ut information på arvika.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. samt på kommunens Facebooksida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. så snart vi har möjlighet.
De faktorer som påverkar vilken hastighet du får på din uppkoppling är både din egna utrustning, vår utrustning, fastighetsnätets kapacitet (om du tex bor i en hyresrätt) samt tjänsteleverantörens dämpning. Kapaciteten i nätet är dock densamma. Framöver är det själva utrustningen som kommer att behöva uppgraderas för att nå upp till våra förväntningar - inte nätet i sig. Börja därför med att se om du kan åtgärda felet med hjälp av de enkla felsökningarna innan du kontaktar din kundservice.